perjantai 17. lokakuuta 2014

Aivomyrskyä ja arviointia

Keskiviikkona 15.10.  saimme singaporelaisen vierailijan seuraamaan ilmiötuntiamme. Saimme kuulla Singaporen koululaitoksesta ja  vierailijamme halusi kuulla myös meidän opinnoistamme. Etenkin häntä tuntui kiinnostavan tapamme esitellä ideoitamme toisillemme tyrmäämättä kenenkään ideaa.

Keskustelimme pitkään "Kestävä tulevaisuus" kokonaisuuden oppilaiden arvioinnista ja saimme todeta jälleen kuinka haasteellista oppilaiden arviointi tällaisessa ilmiölähtöisessä oppimisessa on. Pohdimme vaihtoehtona oppimispäiväkirjaa, jolle luotaisiin yhteiset raamit. Oppimispäiväkirjaan sisältyisi myös oppilaiden itsearviointia. Jätimme asian kuitenkin vielä hautumaan, koska totesimme, että ennen arviointitavan päättämistä on tärkeämpää tarkentaa jaksosuunnitelman kokonais- ja osatavoitteita.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti